Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 5 Lake Tekapo

Dag 5

09-02-2016 Lake Tekapo

Jo ho! Uitgeslapen tot 06.00 uur! Niet verkeerd! We zitten inmiddels dus aardig in het Nieuw Zeelandse ritme en hebben nauwelijks last gehad van een jetlag. Dat komt vast op de terugweg. Dit keer zaten we om 07.30 uur al aan het ontbijt, want Stephanie heeft weten te regelen dat onze excursie voor vandaag niet om 10.00 uur, maar om 09.00 uur zou starten. En wat voor een excursie! Een ‘Scenic Flight’ over Lake Tekapo richting Mount Cook en de gletsjers. En omdat het vandaag zulk mooi weer is, heeft ze ons de wandeling naar Hooker Lake aanbevolen, vandaar de eerdere vlucht. Tijdens het ontbijt troffen we een Duits stel en een Japans stel. Dat was wel weer leuk, vooral het Japanse stel. Het Engelse stel van gisteravond troffen we gelukkig nog even toen we weg gingen, zodat we nog even afscheid konden nemen. Nog geen kwartiertje later stonden we in te checken voor onze vlucht, een toestelletje voor 7 passagiers. Na de veiligheidsinstructies gingen we de lucht in. Al gauw hadden we prachtig uitzicht over Tekapo en het meer. En wat een weertje! Even later kwamen we in de buurt van Mount Cook, de hoogste berg van Nieuw Zeeland. Ook vlogen we boven de Franz Josef Glacier en de Fox Glacier en had je uitzicht op de westkust. Na het rondje om Mount Cook vlogen we via Lake Pukaki weer terug. Wat een mooie vlucht! Gewoon onmogelijk om dat in woorden uit te drukken. Na afloop zijn we de plaatselijke koffiebar ingedoken voor een heerlijk kopje koffie en om de foto’s te bekijken. We zaten heerlijk buiten op het terras, maar moesten echt de schaduw opzoeken. Daarna hebben we onze lunch gekocht en hebben we in de lodge de korte broek aangetrokken en onze rugzakken opgehaald. Vervolgens was het nog anderhalf uur rijden naar Mount Cook Village vanwaar de Hooker Valley Trail begon. Stephanie raadde ons aan om deze wandeling met dit mooie weer toch echt te doen. Dus zo gezegd, zo gedaan. Om even na enen begonnen we aan de trail ruim 10 km. Het was natuurlijk wel heuvelachtig terrein, maar het pad was goed begaanbaar. Via een drietal hangbruggen kwam Mount Cook steeds dichterbij. Na anderhalf uur kwamen we aan bij Hooker Lake met een prachtig uitzicht op Mount Cook. Hier hebben we een ‘tafeltje’ uitgezocht in de vorm van een rotsblok en hebben we onze lunch genuttigd. Tja, van dit uitzicht krijg je niet genoeg! Er lagen zelfs nog twee ijsblokjes in het water en dat midden in de zomer. De terugweg was overigens net zo mooi als de heenweg. Om 16.15 uur waren we weer bij de auto. Zo, dat was een mooie eerste training voor de 'Tongariro Crossing'. Onderweg hadden we ook weer een prachtig uitzicht op Lake Pukaki met z’n turquoise blauwe kleur. En zoals gepland waren we om 18.00 uur weer ‘thuis’. Hadden we dus net even tijd om ons op te frissen, voordat we weer aanschoven voor het diner. Dit keer waren we maar met z’n tweetjes en ook wel een keertje lekker. Menig keer als Stephanie ons voorzag van een heerlijk glaasje Nieuw Zeelandse wijn bleef ze even gezellig staan kleppen. Een mooi adresje om ooit eens naar terug te keren! En wat hebben we weer lekker gegeten! Dit keer een stukje lamsvlees met veel groenten waaronder crispy boerenkool. Geweldig! En als dessert nog een lemoncake met vanille ijs. Nu ben ik geen dessert-eter, maar toch ging deze er wel in! Vervolgens had ik nog even de tijd om weer het verhaaltje te schrijven en ook was de internetverbinding weer goed (want dat is toch niet altijd het geval) zodat we de reacties konden lezen. Dank! En vooral dank voor het goede rapportcijfer ?! Inmiddels is heer weer de dag ten einde en gaan we lekker ons mandje in.

Sita

Wat een prachtige omgeving kan me voorstellen dat jullie genieten, vooral het uitzicht vanuit het vliegtuigje! En heerlijk dat het weer zo mooi is! Geniet maar lekker verder. Kus

Wilma en Ruud

Hoi kiwi's.
De deja vu is een feit. Lake Tekapo, De Hooker Valley track. Geniet ervan!

Brigitta

Wat een prachtige foto's en een leuk reis verslag! Veel plezier en Wevelgem jullie reis