Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 29 Rotorua - Coromandel

Dag 29

04-03-2016 Rotorua - Coromandel

Op naar ons laatste adresje! Maar eerst nog even genieten van het prachtige uitzicht tijdens het ontbijtje in de Rototaha Lodge. Wat een heerlijk plekje! Om 09.00 uur reden we weg, maar niet zonder eerst Mandy & Hugh gedag te hebben gezegd. Het eerste stukje over het landgoed kwamen we weer menig Flappie tegen, waaronder Flappie zelf, de meest exotische vogeltjes en een aantal koetjes. We reden eerst weer naar Rotorua voor de wifi bij het VVV. Vervolgens hebben we schuin aan de overkant nog een lekker bakkie genomen met een muffin erbij, voordat de rit echt begon. De navigatie bracht ons naar Tauranga, maar later bleek dat we ‘Highway 5’ hadden moeten aanhouden in plaats van ‘Highway 36’. Maar goed, de navigatie pakt veelal de kortste route, maar omdat we niet zo snel rijden (en dat geldt zeker voor mij), is dat niet altijd de snelste route. Het was overigens wel een hele mooie route en zeker niet saai met al die bochten. In Katikati aangekomen, hebben we wat broodjes en kaas gekocht om deze even later op een picknick plaatsje langs de weg op te peuzelen. Gelukkig konden we de auto in de schaduw zetten, want in de zon was het al aardig heet. Om 15.00 uur hadden we nog weer even een stop in Tairua. Een klein plaatsje aan de kust, zodat we de benen weer even konden strekken. Da’s nog wel nodig voor Moppie en zo konden we om het uur ook even wisselen. Een uurtje later arriveerden we bij ‘Cathedral Cove’. Aangezien deze 'hotspot' nagenoeg op de route lag, besloten we deze alvast mee te pakken. Het was een kronkelig weggetje naar een kleine parkeerplaats. Maar zo aan het einde van de middag gaan er ook weer mensen weg. Dus we hadden net mazzel. We dachten even naar de ‘Cove’ te lopen, maar dat was nog een behoorlijke wandeling en natuurlijk niet vlak. Uiteindelijk kwamen we bij zee uit. Een prachtig strandje mét de ‘Cathedral Cove’, een rots met een doorgang naar een ander mooi strandje. Om daar te komen, moesten de schoenen uit en werd de broek deels nat. Maar ook van de andere kant was de ‘Cathedral Cove’ prachtig! Zeker nu de zon er nog op scheen. Terug aan de andere kant hebben we nog even in het zonnetje gezeten om de voetjes te laten drogen. De handdoek lag immers nog in de auto. Erg handig! Omdat we pas om 18.00 uur weer op de parkeerplaats waren, hebben we de Kuaotunu Lodge maar even gebeld met de melding dat het nog even zou duren voordat we zouden arriveren. Zij gaf vervolgens de tip om dan eerst te eten bij Luke’s Kitchen, dat net even voor de lodge ligt. En zo gezegd, zo gedaan. Even na zevenen konden we bij Luke nog net een vrij tafeltje vinden. Het was er namelijk gezellig druk. En na zo’n rustig adresje de afgelopen dagen, was dit wel even wennen. Tja, vrijdagavond, dan komen er vast veel gasten uit Auckland het weekend vieren in hun vakantiehuisje. Ondertussen genoten we van een heerlijke pizza en een mooie zonsondergang. Net voordat het echt donker werd, arriveerden we bij de lodge. Prachtig aan zee! En eindelijk konden we ons eens heerlijk douchen. Vervolgens hebben we lekker op bed de foto’s bekeken. En met het geruis van de zee op de achtergrond vielen we heerlijk in slaap.

Wilma

Genieten lieve vrienden tot de laatste uurtjes nog veel plezier en een rustige vlucht terug xx