Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 4 Windwhistle - Lake Tekapo

Dag 4

08-02-2016 Windwhistle - Lake Tekapo

Zo, dat was een lekker nachtje! Om 04.00 uur waren we wel even wakker, maar zijn toen weer ingedommeld. Om 09.00 uur stond vervolgens het ontbijt klaar. Wederom zaten we met de Nederlanders aan tafel. Op tafel stond heerlijk vers fruit en yoghurt met cereals en als je wilde kon je ook een gebakken eitje krijgen. Na het ontbijt namen we alweer afscheid, maar wie weet zien we de eigenaren weer in september, aangezien zij dan in Nederland zijn. Om 11.00 uur reden we vervolgens richting Lake Tekapo. Een ritje van 200 km, zo’n 2½ uur (zonder stops). Het was een prachtige rit, met al gauw een mooie slingerende weg naar beneden met prachtige vergezichten. Eenmaal beneden staken we een mooie rivier over met prachtig hel blauw water. Voor een koffiestop hadden we Mt Hutt in gedachten, in de winter een skiresort, maar al snel werd de weg van gravel en vrij steil, dus dat reed niet prettig ondanks de grote bak. Weer terug op de hoofdweg 72 zagen we even voor Lismore een leuk tentje met veranda langs de weg, ‘Staveley Café & Store’ (www.stationfarmshop.co.nz). Daar hadden ze goede koffie en ook een heerlijke bagel. Het was inmiddels alweer 12.00 uur, dus er ging wel weer wat in. Onderweg bleek het behoorlijk druk qua auto’s, maar vooral in tegengestelde richting. Nu is het vandaag ook ‘bankholiday’ wellicht omdat zaterdag een nationale feestdag was. De weg was zo nu en dan vrij bochtig en heuvelachtig en even later weer vrij vlak. Een afwisselend landschap in ieder geval met veel schaapjes en koetjes langs de weg. In Geraldine hebben we voor de zekerheid nog een broodje gekocht voor onderweg. Om 15.00 uur arriveerden we bij het meer Lake Takapo en het gelijknamige dorpje. We besloten om eerst naar het meer te gaan en daar het broodje op te peuzelen. Wat een uitzicht! En wat een temperatuur! Gewoon 27 graden! We hebben heerlijk even op de rotsen gezeten en genoten van het uitzicht. Vlakbij het meer had je ook nog een kerkje de ‘Church of the Good Sheperd’. Een prachtige locatie voor een kerkje! Maar probeer daar maar eens een mooi plaatje van te schieten zónder mensen erop. Da’s niet gelukt. Wat een drukte hier! Bussen vol werden er aangevoerd en dan met name Chinezen of Japanners. Vervolgens was het niet ver meer naar de lodge, eigenlijk gewoon op loopafstand van het meer. Ook nu weer werden we door de gastvrouw Stephanie warm welkom geheten. Even later zaten we met een koud pilsje op het terras van onze kamer mét uitzicht op het meer en de 'Church of the Good Sheperd'. Da's genieten! Om 19.00 uur schoven we weer aan voor het diner met wederom prachtig uitzicht! Dit keer zaten we samen aan tafel met nog een Engels stel wat overal op de wereld zo'n beetje heeft gewoond, zelfs ooit in Nieuw Zeeland. Ook nu was het eten weer heerlijk en werd waanzinnig mooi opgediend. We genoten van een heerlijke moot zalm met hele dunne sliertjes aardappel en heerlijke sla. Als dessert nog een tarte tartin. Dat werd dus een fikse wandeling om alles te kunnen verteren. We liepen naar het meer voor een prachtige zonsondergang. En voordat we rond 22.30 uur gingen slapen genoten we eerst nog van een prachtige sterrenhemel.