Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 25 Ohakune

Dag 25

29-02-2016 Ohakune

We zullen maar gelijk met de deur in huis vallen, het werd namelijk geen 'Tongariro Crossing' vandaag. Moppie was nog niet in staat om uren te lopen en daarnaast werkte het weer ook niet mee. Toen we wakker werden, regende het zelfs. We kropen er dus nog weer even in. Ondertussen werd ons ontbijtje op de veranda neergezet. Alleen de koffie moesten we nog zelf zetten. Dit keer geen Nespresso, maar zo’n Franse of Italiaanse percolator. Alleen het water heeft hier een apart smaakje en dat proefde je ook in de koffie. Het ontbijt was voor de rest prima met heerlijk vers fruit en yoghurt met muesli en daarnaast ook nog wat bammetjes om te roosteren. Na het ontbijt gingen we nog even in het woonhuis zitten voor de goede internetverbinding, aangezien die in de cottage vrij slecht was. Zo konden we de foto’s en het verhaaltje weer uploaden en wat appjes beantwoorden. Pas tegen twaalven gingen we op pad. Het zat helemaal dicht en dus besloten we om naar het Chateau Tongariro te gaan voor een ‘High Tea’. Het is een oud statig hotel, maar wel goed onderhouden. We kregen een heerlijk plekje aan het raam en ondertussen werd de thee gebracht en de etagère met de sandwiches, scones met clotted cream, cheesecake, crème brûlée en brownies. Dat ging dus niet helemaal op. Eenmaal weer buiten klaarde het voorzichtig aan iets op. En dus konden we nog mooie foto’s maken van de schaapjes en zowaar, we zagen ook een kiwi vogel, maar dan wel eentje gemaakt van oude houten boomstammetjesl. In National Park Village was weinig te beleven, we reden daarom weer terug naar Ohakune waar we een lekker bakkie koffie namen bij het Mountain Rock Cafe. Middenin het dorp had je notabene een ‘free wifi-zone’ zodat de nodige appjes alvast verstuurd konden worden. Daarna reden we nog even naar het Tureoa skiresort. Nou ja, resort? Meer een startpunt voor de liften, meer was het niet. Het was wel een mooi weggetje er naar toe. Eenmaal boven aangekomen, maakte de bewolking een kleine opening zodat we nog een glimp konden opvangen van Mt. Ruapehu. Op de terugweg reden we echter het eerste stukje door de bewolking. Pas rond 18.30 uur waren we weer beneden in het dorp. We gingen daarom niet eerst weer terug naar de lodge, maar gingen gelijk naar The Cyprus Tree. Omdat we natuurlijk iets te vroeg waren en ‘ons’ tafeltje nog bezet was, namen we eerst een lekker drankje aan de bar. Dat werd een heerlijk wijntje van Zussie! Proost! Tja, geen Tongariro Crossing vandaag, maar wel genoten en een heerlijk drankje als afsluiting! De maaltijd was eenvoudig met een heerlijke pizza en pasta met lam. Zo waren we nog voor het donker thuis, zodat ik met de hond Gulliver nog even naar de rivier kon. Hij zat al op ons te wachten toen we aankwamen. Het was maar een paar meter naar de rivier en Gulliver rende vooruit. Toen ik bij de rivier aankwam, stond ie op mij te wachten totdat ik steentjes zou gaan gooien. Hij duikt ze vervolgens na, maar brengt ze niet terug. Nee, hij wil gewoon het volgende steentje weer achterna duiken. Al snel werd het donker en dus was het speelkwartier voorbij. Dat vond Gulliver maar niks. Hij probeerde op de veranda nog de aandacht te trekken, maar helaas, het werd tijd om naar bed te gaan.

alice

jammer dat het niet helemaal meezit met het weer en het lijf maar volgens mij genieten jullie evengoed van alles wat jullie meemaken. Ik geniet in elk geval van elke foto en elk verslag. Even rustig aan want het is nogal wat, zo'n gigantische reis en alle indrukken die je opdoet, maar het is onvergetelijk! En......misschien toch een eigen Gulliver als jullie thuiskomen?? XXX

zussie

Proost !
en zo'n Gulliver wil ik ook wel, maar ja dat rijmt niet met andere wensen, zoals onze vakanties. Misschien ooit als we hier en daar mooie stekjes hebben gevonden waar Gulliver ook welkom is, je weet maar nooit!!!