Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 22 Tasman - Wellington

Dag 22

26-02-2016 Tasman - Wellington

Vanochtend hadden we voor de zekerheid de wekker gezet en dat was ook wel nodig. Blijkbaar werkten de medicijnen nog en zelf kon ik ook nog wel wat slaap gebruiken. Maar we moesten weer verkassen en gelukkig zat er weer wat meer beweging in. Om 08.00 uur zaten we eerst aan een heerlijk ontbijtje op het terras. Het was alweer heerlijk warm! Nadat we gedag hadden gezegd, reden we om 09.30 uur weg. Het eerste stukje was voor mij. Even voorbij Nelson werd het al gauw bergachtig, maar gelukkig had ik wel de ruimte. Net voor Havelock, de 'Green Mussel Capital of the World', hebben we gewisseld van plek en heeft Moppie verder gereden. Voorbij Havelock namen we de Queen Charlotte Drive langs de Marlborough Sounds naar Picton. Een prachtige weg! Om 12.30 uur arriveerden we bij de ferry. We moesten alleen nog de auto inleveren. Vervolgens moesten we inchecken en ook de bagage afleveren alsof we met het vliegtuig gingen. Om 13.30 uur konden we boarden. Met een kwartiertje vertraging vertrokken we om 14.30 uur. De eerste vijf kwartier hebben we lekker buiten op het dek gezeten. Eenmaal op open zee zijn we lekker van dek 10 afgedaald naar dek 8 om binnen een lekker drankje te nuttigen; een 'Ginger Beer' met water. Het was best wel zoet, dus mengen met water was de uitkomst. En niet verkeerd! En het helpt tegen zeeziekte. De zee was echter vrij kalm en dat terwijl er in Wellington een windkracht 7 staat. Een klein uurtje voor aankomst zijn we nog een dek afgedaald en weer lekker naar buiten gegaan, dit keer op het achterdek. De vertraging was inmiddels ingehaald, zodat we om 17.45 uur aanmeerden in Wellington. Maar voordat we buiten stonden, duurde wel even. Om 18.30 uur zaten we dan eindelijk in de auto. En dit keer een normale auto, een Opel Captiva, al noemen ze het hier anders. Het Museum Hotel lag net aan de andere kant van de stad, maar al met al maar een kort ritje. Eenmaal aangekomen, konden we de auto gewoon voor het hotel laten staan, die werd wel weggezet. Nadat de koffers op de kamer waren afgeleverd, gingen we lekker eerst een drankje doen in de bar. Alleen de lokale prosecco smaakt toch iets minder. Even later kwamen we opgefrist terug voor het avondeten in het Hippopotamus restaurant. Nou, dat was niet verkeerd! Wederom een mooi begin van dit keer het Noordereiland. We hadden een voorafje van tonijn en zalm en als hoofdgerecht een 'beef' en stukje lamsvlees. Super! En dat alles met een wijntje uit Hawke’s Bay. Vervolgens vielen we als een blok in slaap.