Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 19 Kaikoura - Tasman

Dag 19

23-02-2016 Kaikoura - Tasman

Vanochtend hebben we een klein beetje uitgeslapen. Vervolgens werd om 09.00 uur het ontbijtje gebracht. Omdat het toch nog iets te fris was, zaten we niet buiten op het terras, maar heerlijk in onze serre te genieten van het ontbijtje met Nespresso koffie. Even later kwamen de dolfijnen gewoon voorbij zwemmen. Zo dichtbij! Wat een cadeautje! Da’s nog eens een lekker ontbijtje! Om 10.15 uur waren we weer klaar voor vertrek. Het was weer een mooi ritje wat we voor de boeg hadden. We begonnen met een mooi stukje langs de kust. Al gauw kregen we een ‘viewpoint’ vanwaar we de zeehonden konden observeren. En blijkbaar was het speelkwartier voor de kleintjes. Daar kan je toch uren naar kijken! Maar we moesten nog wat kilometers en dus gingen we weer verder. Links en rechts kwamen we weer de schaapjes tegen. Maar probeer daar maar eens een foto van te maken! Nergens heb je namelijk een mogelijkheid om te stoppen. Overigens vonden we wel een mooi kerkje, de ‘Vineyard Church’. Dat zal lekker borrelen zijn op zondag! In Blenheim zijn we vervolgens gestopt voor een lunchpauze. In de Market Street vonden we een lekker terrasje voor een lekkere sandwich. Nadat we door Blenheim waren gelopen, zijn we wederom op het terrasje neergestreken voor een kopje koffie met een muffin. De sandwiches waren namelijk niet zo heel erg groot en dus ging er nog wel wat in. Rond Blenheim reden we langs de wijnranken en even later reden we weer in de bergen. Dat was best wel weer even vermoeiend en dus zijn we in Nelson nog even gestopt. Overigens is dat een leuk plaatsje, in tegenstelling tot Blenheim wat niet echt bijzonder was. In Nelson hebben we even op het terras gezeten met een lekker kaasplankje. Vanaf Nelson was het nog maar een half uurtje zodat we even na half zes arriveerden bij Kina Beach Vineyard. Jawel, de komende twee nachten verblijven we op een ‘vineyard’ tussen de druivenranken in een oud schoolgebouwtje. Prachtig! Daar zou ik wel een week willen zitten! Na de opfrisbeurt reden we voor het avondeten naar Mapua. Op aanraden van Lou hebben we in de ‘Boat Shed’ gegeten. Om daar te komen, moesten we eerst dwars over een camping rijden. Dat hadden we dus zelf nooit kunnen vinden, maar wat een prachtplek. We hadden een mooi plekje in het met tentzeil overdekte gedeelte. En het eten was geweldig! Met bruschetta’s vooraf, gevolgd door een burger en BBQ snapper. Als afsluiting namen we nog een lekker wijntje in onze ‘eigen’ Old Schoolhouse. Wat een magnifieke plek. Dat wordt vast ook lekker slapen.