Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 18 Kaikoura

Dag 18

22-02-2016 Kaikoura

Goeiesmorges! Liep die wekker om 06.15 uur al af! Men, dit is toch geen vakantie?! Gelukkig is hier het ontbijt op de kamer, dus dat kwamen ze een uurtje later brengen. Om 08.00 uur reden we in vijf minuutjes naar ‘Dolphin Encounter’ voor onze excursie met de dolfijnen. Het was daar een drukte van jewelste. Voor de zekerheid hebben we nog twee sandwiches gekocht voor op de boot voor als we trek krijgen. Om 08.30 uur werd onze groep omgeroepen en moesten we ons begeven naar de kleedkamers. Daar kregen we een wetsuit, de flippers en de duikbril met snorkel. Eenmaal omgekleed kregen we nog een instructievideo voordat we met twee bussen naar de bootjes werden vervoerd. Dat was wel even afzien in zo’n wetsuit! Gelukkig was de busrit maar vijf minuten. Vervolgens stapte we in een klein bootje die ons in een klein half uurtje naar de dolfijnen bracht. En niet zomaar een paar dolfijnen, nee ze waren met de hele familie gekomen! De flippers gingen aan, duikbril op en plons het water in. In het begin was het even wennen dat snorkelen. Maar goed, eens moet de eerste keer zijn. Even later ging de hoorn en moesten we het water uit. De boot veranderde van koers en ging de dolfijnen achterna. Even later zwommen we midden tussen de dolfijnen. Heerlijk dobberend zwommen ze links en rechts voorbij. En zo dichtbij! Je kon ze gewoon aanraken! Tja, ondanks het vroege tijdstip hadden we dit niet willen missen. In totaal zijn we drie keer het water in geweest, voordat we ons op de boot gingen omkleden. Nee, er waren geen kleedkamers, het was immers maar een klein bootje. Dus dit was hét moment om me in m’n blote kont te zien! Even later stonden we op het dek om foto’s te maken van de dolfijnen. Je wist gewoon niet waar je moest kijken, met zoveel waren ze! En er waren d’r ook een paar bij die een leuk salto-showtje weggaven. Waanzinnig gewoon. Ondertussen hadden we trek gekregen en waren we blij dat we sandwiches mee hadden genomen. En de dolfijnen bleven maar om ons heen zwemmen. Heerlijk! Na vier uurtjes stonden we weer aan wal en even later zaten we in de lodge aan de rest van de sandwiches. Tja, we hebben hier wel even de ruimte en ook het terras is riant met waanzinnig uitzicht over zee. Vervolgens hebben we het zoute water afgespoeld en heb ik heerlijk op het terras m’n nageltjes even gedaan. Ach ja, dat moest ook even gebeuren. Daarna doken we even ons mandje in om bij te tanken. Voor de zekerheid hadden we de wekker gezet en dat was maar goed ook. Voordat we gingen eten, hebben we in Kaikoura nog eerst wat gedronken. De eerste de beste bar die we tegenkwamen, overigens met een heerlijke binnentuin, leek ons wel wat. Daarna reden we door naar het restaurant ‘Green Dolphin’, net even buiten Kaikoura. Gelukkig hadden we ’s middags een reservering gemaakt, anders ging het ‘m niet worden. Wat een heerlijke plek! En het eten was ook voortreffelijk. Dit keer weer eens een voorgerecht met bieten/geitenkaas salade en knoflookbrood en als hoofdgerecht de Cray fish (kreeft) en de Tarakihi fish. Dat laatste was een heerlijk witvisje. Heerlijk betijds waren we weer terug bij de lodge. Zittend in onze serre heb ik het verhaaltje van gisteren nog geplaatst, daar had ik vanochtend geen tijd meer voor. Vervolgens moest ik nog een selectie maken van de vele foto’s met de dolfijnen. Dat nam even tijd in beslag, zodat het toch nog laat was voordat we in ons mandje lagen. Ondertussen werd op het terras weer een lantaarntje met een kaarsje neergezet. Maar wat een mooie dag!

Zussie

Ja waanzinnig gaaf, nou daar mag voor mij ook de wekker voor af gaan. Als ik mocht kiezen tussen een maandag ochtend as usual of dit .... Hier blijft t maar 'herfstachtig' met veel wind tot soms stormachtig en meer dan regelmatig buien... Waar blijft die winter hier ? Geniet lekker verder en morgen weer een nieuwe goeie smorgens!

Wilma en Ruud

Mooie belevenis het zwemmen met de dolfijnen! Hebben we niet gedaan in Kaikoura. Maar wel bij de Green Dolphin gegeten en daar hebben we een heerlijke herinnering aan. Leuk jullie te volgen, zo zijn we toch weer een beetje terug in NZ.

alice

wat een waanzinnige belevenis lijkt me dat, zwemmen tussen de dolfijnen. geweldige dag weer in de pocket! ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. Geniet er van xxx Alice

mieke

Lijkt mij helemaal geweldig zo tussen de dolfijnen, genieten voor jullie xxx