Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 14 Wanaka - Bruce Bay

Dag 14

18-02-2016 Wanaka – Bruce Bay

Na het onweer van gisteravond was het vanochtend, toen we de gordijnen open deden, weer helemaal opgeklaard. Eerst weer een lekker ontbijtje met de bilini’s met zalm, voordat we om 10.15 uur weer op pad gingen. Inmiddels was het helemaal weer dicht getrokken. Dat kan snel gaan hier! Tja, één van de mooiste ritten van de vakantie zullen we dus niet echt te zien krijgen. Dat is wel even balen! Het eerste stuk ging langs het Lake Hawea. Na een uurtje kwamen we aan in Makarora, niet meer dan een visitor center en een eetgelegenheid. Niet verkeerd voor een koffiepauze. En wat smaakt de koffie toch overal goed en wat heerlijk dat je gewoon overal water erbij kan krijgen. Via de Haast Pass reden we vervolgens verder naar het westen. Zelfs met regen was het een mooie weg. Links en rechts zagen we de watervallen. Zelfs eentje die over de weg heen ging! De trails lieten we links liggen, maar uiteindelijk hebben we toch de regen getrotseerd en zijn we naar de ‘Roaring Billy Falls’ gelopen. We hadden echter maar één pluutje bij de hand en ondanks dat we door het bos liepen, werden we zeiknat. Het was wel weer een mooi pad door een bos van varens. In Haast aangekomen, vonden we een eettentje voor de lunch. We konden heerlijk bij een houtkachel zitten, zodat we goed konden drogen. Na de tosti en een burger was het nog maar een uurtje naar Bruce Bay. Even was het droog, maar we waren nog niet goed onderweg of het begon alweer te plenzen. Net even voor Bruce Bay hebben we nog een koffie gedronken, want van die ruitenwissers word je zo duf als een konijn. Om 16.15 uur waren we bij de Mahitahi Lodge. Zonder navigatie zou je er zo voorbij zijn gereden. Maar gelukkig geeft Miepie het goed aan. En zowaar, het was even droog, zodat we zonder problemen de auto konden uitladen. Daarna zijn we op aanraden van de eigenaresse eerst een kilometertje verder gereden, zodat we even over het strand konden lopen en uitzicht hadden op de ruige Tasman Zee. Wat een prachtig strand met die bomen die bijna op het strand staan. En dan die zon die zo mooi op het water scheen. Een mooi plaatje! En de temperatuur was ook niet verkeerd. Na het douchen werden we weer verwelkomt met een heerlijk glaasje Nieuw Zeelandse wijn en leerden we de andere gasten kennen. De beide stellen kwamen uit Amerika en er was ook nog een man uit Engeland. Tijdens de borrel kwamen de nodige hapjes voorbij, ondertussen werd de tafel gedekt. Als hoofdgerecht hadden we weer lamsvlees met aardappelpuree en boontjes en daarnaast nog heerlijke sla. En dan ook nog eens een stukje appeltaart met vanille ijs toe. Tijdens het eten kwamen daar de mooie verhalen over voetbal en golf. Wederom een gezellige avond. Om 23.00 uur werd het toch weer tijd om te gaan slapen nadat ik weer alles van vandaag genoteerd had. Inmiddels ging het buiten weer aardig te keer en onweerden het soms flink.

Alice

De plekjes die jullie ons laten zien zijn onbeschrijflijk mooi. De foto's zijn fantastisch. Staat wel op mijn bucket-list! Ik geniet van deze mooie plaatjes. Have fun op jullie vervolg en geniet met volle teugen. xxx Alice