Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 13 Wanaka

Dag 13

17-02-2016 Wanaka

Vanochtend voor de verandering weer eens vroeg uit de veren. Om 07.30 uur zaten we weer aan een heerlijk ontbijtje met French toast en oatmeal. Tja, we zouden eigenlijk wéér een excursie hebben, maar om 08.30 uur moesten we eerst nog bellen of die door zou gaan. Maar als we naar buiten keken, wisten we het eigenlijk al en inderdaad, de 'Jumboland Wilderness Adventure'werd gecanceld. Om eerlijk te zijn, vonden we dat niet heel erg, want anders hadden we gewoon weer vier uur moeten wandelen. Nu hadden we dus de dag voor ons zelf en besloten we naar Arrowtown en Queenstown te gaan. Vanwege het vroege ontbijt gingen we om 09.30 uur al op pad. Een half uurtje later waren we bij het oude Cardrona hotel voor een overheerlijk bakkie koffie. Het was echt nog zo’n oud hotel uit 1865 met een chesterfield bank waar je helemaal in weg zakte en leuke bh-tjes aan 't plafond. Inmiddels was het weer aardig opgeklaard en hadden we op de weg naar Arrowtown mooie vergezichten. Een heel leuk plaatsje overigens! Een oud ‘western stadje’ uit de goudmijnen tijd met nu leuke winkeltjes met naast de vele winkeltjes met wollen kleding van de schaapjes ook leuke winkeltjes met kunst. Het weer was inmiddels heel aangenaam, zodat we na het winkelen lekker op het terras wat konden eten. Ondertussen hadden we ook bij een makelaar wat leuke optrekjes gevonden. Alleen niet te betalen hier! Na de lunch reden we richting Queenstown. Ondertussen begon het te regenen. Eenmaal in Queenstown aangekomen was dat niet veel anders. Toch hebben we d’r even rond gekeken. Het is best wel een grote plaats met aardige winkeltjes en zelfs een kleine shoppingmall. Maar goed, ondanks de plu werden we zeiknat en dus besloten we maar weer naar ‘huis’ te gaan. Tja, dat werd gewoon aansluiten achteraan de file. Dacht het even niet! Net op het punt dat we stil kwamen te staan konden we nog links een straatje in dat op een parkeerplaats uitkwam en even later konden we de weg naar Arrowtown vervolgen. Het was wellicht iets om, maar zo konden we wel doorrijden. Wat een gekkenhuis in Queenstown! Om 16.15 uur waren we weer ‘thuis’. Tijd voor een powernap! Ik had m’n hoofd nog niet op m’n kussen gelegd of ik was al vertrokken! Na anderhalf uur ging de wekker. Ja, we moesten nog even wat eten. Gelukkig hadden we een reservering gemaakt bij Bistro Gentil, even buiten Wanaka. Wat een mooie locatie! En dat ondanks de regenval! En niet veel later begon het ook nog te onweren. Dat maakte het helemaal bijzonder op deze mooie dag. We hadden een mooi tafeltje op het overdekte terras. Het eten was helemaal geweldig, met als voorafje een stukje zalm en een steak tartaar, gevolgd door een mooi stukje biefstuk en een stukje lamsvlees. En dat alles met een heerlijk flesje wijn. Wat een mooie afsluiting van ook weer een mooie dag. En met dat getik van de regen op het dak kunnen we vast lekker slapen…….