Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 12 Wanaka

Dag 12

16-02-2016 Wanaka

Jawel, vanochtend liep dus om 06.30 uur weer die wekker af. En dat noemen ze vakantie! We hoorden de regen kletteren op het dak. Het uitzicht was daarentegen adembenemend! Oranje gekleurde wolken en twee regenbogen! Een uurtje later zaten we weer aan een overheerlijk ontbijt met ook dit keer een menukaart voor het warme gedeelte. Voor de verandering nam ik weer eens de zalm, maar dit keer op bilini’s. Ook niet verkeerd! Om 09.00 uur moesten we op de kade van Lake Wanaka klaarstaan voor de ‘Eco Lake cruise & Island walk’. En ja hoor, inmiddels was het weer droog! Met een klein bootje en zes andere passagiers werden we vervolgens afgezet op Mou Waho Island voor een wandeling van drie kilometer. Dat lijkt een kort tripje, maar met de nodige uitleg van Chris de gids duurde de wandeling bijna drie uur. Gelijk bij aanvang van de wandeling hadden we onze eerste kennismaking met een ‘Buff Weka’, een mooie en niet al te schuwe vogel, die zich al lopend over het eiland begeeft en dus niet kan vliegen. Vooral de veertjes waren vroeger een gewild object. Op sommige plekken ging het pad aardig omhoog, maar gelukkig hadden we de stokken bij ons. Halverwege hadden we een koffiepauze bij de Arethusa Pool. Nee, geen bar met terras, er was immers in de verste verte geen huisje te bekennen. Nee, de koffie en thee met koekjes was door onze gids meegenomen. En blijkbaar houden Buff Weka’s ook van koekjes, want de koekjes waren nog niet tevoorschijn gehaald, of daar kwamen er twee aan gehuppeld. Dat werd natuurlijk de nodige kiekjes maken. Na de koffiebreak was het nog een klein stukje verder omhoog naar Tyrwhitt Peak. Onderweg vond onze gids nog een Gecko (een hagedis-achtige) en een tor-achtige (geen idee wat voor een beestje dat was, maar volgens mij geen mountain stone weta). Een zacht huidje had die Gecko trouwens. Op de terugweg hebben we nog een boompje gepland. Een echte eco-tour dus. Om 13.00 uur waren we weer terug in Wanaka en zijn we neergestreken bij het Relishescafé voor een sandwich met lamsvlees en een bietencrêpe met zalm. Daarna hebben we Wanaka onveilig gemaakt. En heel toepasselijk vond ik een mooi Buff band en er werden ook nog een paar sokken gescoord. Jo ho! De tweede helft van de middag hebben we lekker in de lodge vertoeft. Zo kon ik weer wat verhaaltjes publiceren, want op de boot lukte dat natuurlijk niet. Daarnaast moest ik het verhaaltje van gisteren ook nog schrijven. Het aperitiefje met de rest van de gasten hebben we daarom gelaten voor wat het was. Nee, even relaxen is ook wel een keertje lekker. En er moest ook nog even gewassen worden. Om 19.30 uur reden we weer richting het dorp. Bij de plaatselijke supermarkt hebben we eerst nog even wat brood, kaas en gezouten crackers ingeslagen zodat we voor morgen tenminste iets bij ons hebben. Voor het avondeten kozen we dit keer weer voor een pizza. Vlakbij het postkantoor hadden we ’s middags al een leuk tentje gezien, ‘The Cow Pizza & Spaghettihouse’, op een klein pleintje met wat barretjes en leuke zitjes. Er zaten zelfs nog mensen buiten te eten, maar wij kozen er toch weer voor om binnen te zitten. Het was een oud pandje van mooie stenen en houten balken. Het zag er dan ook heel gezellig uit. En heel belangrijk, de pizza’s waren voortreffelijk! Voor de nodige pietamientjes namen we er ook wat groenvoer bij. Na een uurtje reden we weer terug naar de lodge. Wat heerlijk, eindelijk eens vroeg naar bed!

Harry

Leuk geschreven

Wilma en Ruud

Veel plezier op de route langs Lake Hawea en dan over de Haast pass en verder. Schitterende tocht ????