Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 11 Doubtful Sound - Wanaka

Dag 11

15-02-2016 Doubtful Sound - Wanaka

Vanochtend werden we om 05.30 uur gewekt door het starten van de motoren. Er moest namelijk eerst nog kreeft gevangen worden voor de groep die vanmiddag weer aan boord stapt. Gistermiddag waren er daarom een drietal manden uitgezet. En jawel hoor, daar zaten een aantal kreeften in. Vervolgens konden wij aanschuiven aan het ontbijt. Niet zo’n heel luxe ontbijt, maar er was wel yoghurt met muesli en toast met het nodige aan beleg. Tijdens het ontbijt had ik wel m’n ‘horloge’ nodig aangezien het bootje aardig te keer ging. Het was dan ook even ander weer dan gisteren, ofwel het echte Doubtful Sound weertje. Toen we om 09.30 uur weer aanmeerden, was het gelukkig weer droog, zodat we nog een korte wandeling konden maken naar het uitkijkpunt ‘Deep Cove’. Daar werden we opgepikt voor de rit over de Wilmot Pass. Bij Lake Manapouri aangekomen, was het vervolgens wachten op de ferry naar Manapouri. Helaas had die een half uurtje vertraging, zodat we even na 13.00 uur weer in Te Anau waren. Ondertussen hadden we nog even onze overige bagage opgepikt bij onze vorige lodge. Na een overheerlijke lunch in het Sandfly Café begonnen we aan onze rit naar Wanaka. Inmiddels regende het weer. Maar in de auto hadden we ‘Als het zonnetje schijnt’ van Jannes. Dat maakte een hoop goed! Bij Kingston aan de zuidoever van Lake Wakatipu was het gelukkig weer droog. Aan de noordoever kregen we de splitsing naar Queenstown. En ja hoor, zowaar file! Wij lieten Queenstown daarom links liggen, het was immers ook al 17.00 uur. Via de ‘Crown Range’, een mooie bergrit, reden we naar Wanaka waar we om 18.00 uur arriveerden bij de Riverrun lodge. Het lag even buiten Wanaka, maar met een panoramisch uitzicht. Ook hier konden we eerst weer een lekker wijntje krijgen, maar wij hadden met Paul & Jackie en Tony & Ann afgesproken in Wanaka. Tja, toevallig verbleven de Engelsen van de boot vanavond ook in Wanaka en dus hadden we een lekker restaurantje opgezocht; Francesca’s Italian Kitchen. Voordat we daar terecht konden, hebben we bij de pub ernaast nog eerst heerlijk buiten op het terras een drankje gedaan. Het werd een buitengewoon gezellige avond met heerlijke pasta’s. Gelukkig bracht onze navigatie ons weer naar onze lodge en lagen we pas rond middennacht in ons mandje. En dan te bedenken dat we morgen weer vroeg op moeten!