Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 2 Tokyo - Auckland

Dag 2

06-02-2016 Tokyo - Auckland

….. Om 07.45 uur werden we gewekt. Voor ons was het eigenlijk nog vrijdag, want Nederlandse tijd was het 23.45 uur. Toch hadden we het idee wel iets geslapen te hebben, maar niet zo heerlijk als we gewend zijn van een temazepammetje. Tijdens het ontbijt verlieten we Rusland en vlogen we boven de Japanse Zee richting Tokyo. Tien minuten voor de geplande aankomsttijd kwamen we na 11 uur vliegen om 09.30 uur aan op Narita Airport. Even later stonden we in de aankomst hal de benodigde formulieren in te vullen. Tja, we hebben negen uur overstaptijd en willen wel even naar buiten. Voor de zekerheid hadden we wel een dagkamer gereserveerd in het Narita Airport Resthouse. Het had namelijk ook zeikweer kunnen zijn, of voor het geval we te moe waren. Maar blijkbaar hebben we toch wel iets kunnen slapen, zodat we alleen even de handbagage bij het hotel gingen afleveren. Vervolgens liepen we weer terug naar de Terminal vanwaar we om 11.07 uur de trein konden nemen naar Keisei-Narita Station. Vervolgens was het nog een kwartiertje lopen naar het tempelcomplex ‘Naritasan Shinsho-ji Temple’. Een leuke wandeling door kleine straatjes met veel eettentjes en souvenirs winkeltjes. Wat een andere wereld! We keken onze ogen uit en zeker bij de tempels. Wat een bouwwerken en wat een mensen! Via de Niomon Gate kwamen we bij de Great Main Hall, de grootste tempel. Maar meer een grote hal dan een tempel. De Komyodo Hall was een veel kleinere tempel en heel mooi versierd. Jammer dat je binnen geen foto’s mocht nemen. En natuurlijk niet vergeten de schoenen uit te trekken! Buiten stonden de bloesembomen al heel voorzichtig in bloei. Ook hier is blijkbaar het klimaat van slag, want het is toch rijkelijk vroeg dat ze nu al in bloei staan. Als laatste gingen we nog de Great Peace Pagoda in en ook hier weer de schoenen uit. Dit keer mocht je wel eerst naar binnen en hadden ze beneneden een ruimte om je schoenen te stallen. Net een bowlingbaan! Wat een tempel was dit! Van binnen zo mooi! Maar ook van buiten een prachtig plaatje! Via de tuinen liepen we weer terug. Op onze terugweg naar het station hebben we nog een bagel met zalm en roomkaas gegeten bij 5.2.4 Garage Cafe. Inmiddels was het dan ook 13.00 uur. Een uurtje later waren we alweer in het hotel om ons lekker op te frissen en klaar te maken voor de volgende vlucht. Dat was toch wel even lekker zo’n warme douche. Om 16.10 uur hadden we vervolgens de shuttle naar de luchthaven. Een uurtje later zaten we alweer aan de sushi. Dat ging dus lekker snel dat inchecken en de controle van de handbagage. Tja, als het goed is, hoeven we onze koffers pas in Auckland op te pikken. Dit keer vlogen we met Air New Zealand en vertrokken we stipt op tijd om 18.35 uur. Vanwege de turbulentie duurde het alleen even voordat het diner werd geserveerd. Inmiddels was het al 21.00 uur of wel Nieuw Zeelandse tijd 01.00 uur en zaten we nog aan het eten. Gelukkig konden even later de luikjes dicht …..