Reis mee met de Kwaakjes naar Nieuw Zeeland

Dag 9 Te Anau

Dag 9

13-02-2016 Te Anau

Zo, dat was weer een lekker nachtje. Om 09.00 uur schoven we aan voor het ontbijt. Het weer leek iets minder, want de bergtoppen aan de overkant van het meer hingen in de wolken. Eerst genieten van een heerlijk ontbijtje. De grote tafel was voor ons en nog twee gasten gedekt. Zelf aten ze aan het grote aanrecht. En jawel, dit keer kaas! Al was het een blauwe schimmelkaas en brie. En dat voor een ontbijtje. Daarnaast konden we ook kiezen uit drie warme gerechten. Het werden de 'scrumbled eggs' met zalm en geitenkaas. En die zalm, wederom super! Even later schoven ook de twee andere gasten aan, Richard en Leigh uit Australië. Gezellig stel! Na het ontbijt gingen we eerst Te Anau onveilig maken en de nodige foldertjes scoren bij de plaatselijke VVV. Daarna gingen we op zoek naar een winkel voor een nieuwe oplader voor de laptop. Die wilde namelijk niet meer opladen vanochtend. Bij 100% Electric moesten ze ons kunnen helpen volgens het VVV. En jawel hoor, in de plaatselijke Media Markt waren ze heel behulpzaam. Aan het oplaadsnoertje lag het echter niet en dus moesten we de laptop even halen. We vergaten alleen de verloopstekken, maar die hadden ze daar genoeg. En je begrijpt het al, daar deed ie het gewoon. Voor de zekerheid hebben we de verloopstekker van daar meegenomen. Zo, dat was weer opgelost. Bij het Sandfly Café hebben we vervolgens buiten op het terras een kopje koffie gedronken met een muffin, nadat we bij de supermarkt aan de overkant de lunch hadden ingeslagen met de wijn voor morgen. Het middagprogramma bestond uit een stukje wandelen van de Kepler Track, één van de ‘Great walks’ in Nieuw Zeeland. De hele track beslaat zo’n 60 kilometer verdeeld over drie tot vier dagen. Wij deden ‘maar’ de eerst 5,6 kilometer tot aan ‘Brod Bay’. Het was wederom een prachtige wandeling door een bos van varens. Sommige varens waren zo groot dat het wel palmbomen leken. Bij ‘Dock Bay’ konden we even het strand op. Maar dan wel een strand met grote keien. We vervolgende onze weg over het ‘strand’ in de hoop verderop weer het wandelpad te kunnen vervolgen. Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan, want dat hele wandelpad was niet meer te vinden. Totdat er iemand in de verte voorbij liep en wij via de varens weer het wandelpad konden vinden. Na anderhalf uur kwamen we aan bij ‘Brod Bay’. Tijd om weer een tafeltje uit de zoeken voor de lunch. Wederom werd het weer een mooie boomstam waarop we konden zitten met uitzicht op het zandstrand en Lake Te Anau. Gelukkig zaten we in de schaduw, want het was gewoon weer 26 graden. We doen het gewoon niet voor minder! De terugweg moesten we in een uurtje kunnen redden, de foto’s waren immers allemaal gemaakt. En jawel hoor, dit keer legden we de 5,6 kilometer af in een uurtje, zodat we even na 17.00 uur terug waren in de lodge. Na heerlijk opgefrist te zijn, werden we uitgenodigd voor een drankje op het terras, samen met de Aussies. Naast de lodge hadden ze een mooi overdekt terras in de schaduw. En met een heerlijke bank en zitzakken zat je daar heerlijk. De nodige hapjes kwamen op tafel en er werd weer een heerlijk Nieuw Zeelands wijntje opengetrokken. Dat is nog eens genieten! Helaas werd het om 19.30 uur etenstijd en moesten we ons verplaatsen naar ‘The Ranch’ in Te Anau. Het leek net een saloon met heerlijke hamburgers. Nadat we heerlijk gegeten hadden, waren we weer redelijk betijds ‘thuis’ zodat we de koffers nog konden pakken. Morgen staat namelijk de overnachting in de Doubtful Sound op het programma en dan kunnen we niet alle bagage meenemen. Maar goed, de kleding voor morgen en overmorgen was zo gepakt, zodat we weer heerlijk konden gaan slapen.